This blog post has moved to mozanunal.com

You should be redirected shortly, alternatively please click the following link

Arduino Joystick Kontrol




Herkese Merhabalar!
Bugünkü yazımda Arduino ile Joystick Kontrol projemden bahsetmek istiyorum. Bu projede, 2 eksenli bir joystick ile 2 eksenli bir gimbalı kontrol ettim. Kontrolcü olarak Arduino Nano kullandım. Bütün Arduino çeşitleri kullanılabilir Nanoyu küçük olduğu ve usb üzerinden kolay programlanabildiği için tercih ettim.
Breadboard üzerine basit bir devre kurdum. Arduinonun standart servo kütüphanesini kullanarak kodu yazdım. Joystickten veri almak için Arduinonun analaog giriş pinlerini kullandım. Analog girişler 1 veya 0 dan farklı değerler okumak için kullanılır. Mesela 10 bitlik bir analog girişten 0-1024 arası değerler okunabilir. Aşağıda bağlantılar ve kaynak kodunu paylaşıyorum. Tekrar görüşmek üzere.
Bağlantılar
Arduino nano güç için usb üzerinden bilgisayara bağlıservolar;
kırmızı kablo> Arduino 5V
siyah kablo> GND
sarı kablo> Dijital pin 8 ve 9
Joystick modulün;
GND> Arduino GND
5V> Arduino 5V
X Axis> Analog pin 4
Y Axis> Analog pin 5

Programın arduino kodu:



#define X_AXIS    A4  
#define Y_AXIS    A5
#include <Servo.h> 


int  Xvalue; 
int  Yvalue;


Servo myservo1;  
double pos1 = 90;
Servo myservo2;  
double pos2 = 90;

void setup()   
{
delay(5);
myservo1.attach(9);
myservo2.attach(8);
Serial.begin(9600); 

}/*--(end setup )---*/


void loop()   /*----( LOOP: RUNS CONSTANTLY )----*/
{
Xvalue = analogRead (X_AXIS); 
Serial.print (Xvalue );
Yvalue = analogRead (Y_AXIS);
Serial.print (Yvalue);

  if(Xvalue<200)
  {
  if(pos1<150)
  {
  pos1=pos1+2;
  myservo1.write(pos1); 
  delay(15);  
  }
  }
    if(Xvalue>800)
  {
  if(pos1>150)
  {
  pos1=pos1-2;
  myservo1.write(pos1); 
  delay(15);  
  }
  }

   if(Yvalue>800)
  {
  if(pos2>20)
  {
  pos2=pos2-2;
  myservo2.write(pos2); 
  delay(15);  
  }
  }
    if(Yvalue<200)
  {
  if(pos2<160)
  {
  pos2=pos2+2;
  myservo2.write(pos2); 
  delay(15);  
  }
  }
  

}

Etiketler: , , , ,