This blog post has moved to mozanunal.com

You should be redirected shortly, alternatively please click the following link

Eski Bilgisayar Güç Kaynağını Masaüstü Güç Kaynağına Çevirme
Herkese Merhabalar,
       Bugünkü yazımda nasıl eski bilgisayarınızdan kalan güç kaynağınızı elektronik projelerinizde kullanabileceğiniz güç kaynağına dönüştürebileceğinizi anlatacağım. Özellikle yüksek güç gerektiren projelerde farklı voltajlarda yüksek güç sağlayabilen bu güç kaynaklarının oldukça yararlı olabileceğini düşünüyorum. Hemen hemen herkesin de bir şekilde ıskartaya çıkmış bir bilgisayarı vardır. Eğer güç kaynağı sağlamsa sıfır maliyetle kendinize bir güç kaynağı edinmiş olursunuz.

          Benim elimdeki güç kaynağının çıkışlarını aşağıdan görebilirsiniz. Eski bilgisayarımdan kalan 250 W bir güç kaynağı kendisi. Hali hazırda 3.3 V 5V 12 V ve  -12 V çıkışları var. Farklı voltaj ihtiyaçlarına göre regülatörler veya akım koruma devreleri eklenerek güç kaynağı daha işlevsel hale getirilebilir. 


Tabi güç kaynağı bilgisayardan çıkarıldığı gibi direk çalışır halde olmuyor sanki bilgisara takılıymış gibi kandırmamız gerek. Bunun için de yeşil kabloyu toprağa çekmeliyiz. Ben o ikisini birbirine lehimledikten sonra bu bağlantıyı bir direnç ve led aracılığıyla 5V bağladım. Böylece hem güç kaynağını açık hale getirdim hem de gücün var olup olmadığının takibini yapabilmek için bir led eklemiş oldum. Bağlantı aşağıdaki fotoğraftaki gibi. Bu bağlantıyı yapdıktan sonra ucu açık kabloları güzelce yalıtmayı unutmayın. Tekrar görüşmek üzere..



Etiketler: ,