30 Mart 2015 Pazartesi

Bakış Açısı Tabanlı 3 Boyutlu Görüş Versiyon 2.00

Herkese Merhabalar,
     Bu yazımda daha önce yaptığım bir uygulamanın 2. versiyonundan bahsedeceğim. Programımı daha önce şöyle anlatmıştım: 
" Bu program sayesinde ekstra hiç bir ekipman kullanmadan 2 boyutlu bilgisayar ekranını 3 boyutlu görme uygulamasını gerçekleştirebileceğimiz bir şeye dönüştürüyoruz. Bunu nasıl yapıyor diye soracak olursanız görüntü işleme sayesinde!.
Programda webcam üzerinden yüz tespiti yapılıyor ve ekrana nereden baktığı tespit ediliyor. Hesaplanan bu açı daha sonra kullandığım 3 boyut kütüphanesi olan OpenGL'in kamerasını ayarlamak için kullanılıyor. böylece ekrana bakış yönünüze göre değişen bir 3D görme uygulaması hazırlanmış oluyor."
    Bu versiyonla gelen yeniliklere gelecek olursak en büyük değişiklik artık bilgisayardan uzaklığımıza göre cisim yakınlaşıp uzaklaşıyor. Biraz da grafiklerde değişiklik yapmak istedim yaptığım performans iyileştirmesi sayesinde programın çözünürlüğü artık 720p. Eklediğim diğer şeyse Low Pass Filter. Peki nedir diyecek olursanız; sisteme eski giren verilerle şu anki verilerin ortalamasını alır(ne kadar geriden alınacağı, ne kadar ağırlıklı bir ortalama olacağı değişebilir) bu sayede daha "smooth" sonuçlar elde edilebilir.


2 yorum:

  1. hey man, great job!
    I'm trying to do something similar for a university project. I'll understand if you do not want to share the code... it would be great if you could describe some details to get something similar to your project... thanks ;) my compliments again

    YanıtlaSil
  2. Hi,
    Thank you for your compliments. At this project, i use processing opencv library to detect face's coordinates. There is a example about this at the library folder. After detection of coordinates the camera of opengl is arranged according to this coordinates. That's all:)

    YanıtlaSil