This blog post has moved to mozanunal.com

You should be redirected shortly, alternatively please click the following link

Robot Kol
Merhabalar,
      Bugünkü yazımda yaptığım robot koldan bahsedeceğim. Robot kolum Arduino kontrollü. Mekanik aksamında 4 adet servo kullandım. Alt kısmını 2 eksenli mini kamera gimbalinden yaptım. Kalan kısmı ise plastik bir kapı keserek yaptım. Servoları plastik parçalara vidaladım. Kullandığım servolar 9 gramlık mikro servolar. Verebilecekleri tork 1.8 kg.cm . Ben robot kola kesme şeker ve kalemtıraş gibi küçük nesneler taşıttım. Onlar için yeterli oldu. Kolun kontrolü için 2 tane 2 eksenli joystick kullandım. Arduinonun 4 analog pininden joystickleri bağladım. 4 servonun kontrolü için de 4 dijital pini kullandım. Tutma mekanizması olarak ise ataçtan bir kıskaç yaptım. Servolara güç uygulatıp sıkıştırınca esnekliği sayesinde oldukça iyi sonuç verdi. Aşağıda resimleri ve tanıtım videosu bulunmaktadır. Tekrar görüşmek üzere.





                                         







Etiketler: , , , , ,